Що потрібно знати для катання на велосипеді в зимовий період.
Сьогодні ми поговоримо про те, як кататися на велосипеді взимку.
При катанні взимку на морозі, є два важливі моменти, перший це залишитися здоровим і не захворіти, і другий не вбити велосипед та його комплектуючі. Під час зимового катання багато рухомих механізмів, що мають властивості "дубеть" на морозі.
Найбільше замерзанню піддається мастило і мінеральне масло якщо у вас гідравлічні гальма. Щоб катання приносило вам задоволення, потрібно капітально підготувати велосипед, до цієї справи. Але це стосується тих велосипедистів, які збираються виїжджати регулярно в зимову пору року.
Рама та мороз
Не рекомендується витягувати велосипед на температуру нижче мінус 15 градусів. Якщо у велосипеда алюмінієва рама, вона стане крихкою і якщо ви десь її стукніте, або впадете на велосипеді, то вона швидше за все одержати сильні пошкодження. Саме тому краще кататися на -5.
Як поводиться вилка взимку
Якщо у вас вилка не топового і навіть не середнього рівня якась пружинно-еластомерна наприклад, то еластомер рекомендують замінити на пружину. На цю процедуру дуже складне стомлююче заняття, якщо у вас є можливість заблокувати вилку, та їздити без зайвого екстриму та фанатизму.
Деякі любителі зимової агресивної їзди мають у своєму арсеналі дві вилки для літнього та зимового сезону. Ну якщо у вас повітряна вилка то будьте готові до того, що вона злегка підмерзатиме, і доведеться підкачати камеру з повітрям, тому що вона трішки просідатиме.
Тормозна система взимку
Якщо у вас гідравліка, то саме вона "дубеніє" найбільше, тому що фізичні властивості рідини змінюються, і відповідно відгук гальмування у вас буде вже не такий різкий, як у теплий час, при цьому саме гальмування буде нормальним. Вам потрібно бути готовим до цього.
Якщо ви володар велосипеда на Вібрейках, то вони забиватимуться снігом і ви їхатимете майже без гальм, категорично не рекомендується ризикувати, і виїжджати на дороги з жвавим рухом. Тому гідравліка цілком хороший варіант для зимового катання.
Трансмісія
Втулки, каретковий вал, ланцюг та зірки - всі ці основні елементи вимагають заміни мастила на зимовий варіант. Використовуйте мастила, які підходять для низьких температур, цього буде достатньо, щоб велосипед був відчуттям приблизно таким же, як улітку. На літньому мастилі велосипед буде інертним. Що стосується ланцюга, то для неї рекомендують використовувати тефлонове мастило. Нанести її необхідно тонким шаром, і вона дуже добре відпрацьовуватиме.
Якщо ви сідаєте на велосипед взимку вперше, то перше, що ви отримаєте - це здивування, від того який він став дубовий. Не сподівайтеся на те, що у вас вийде нормально перемикати передачі, особливо якщо перед катанням, ви зберігали велосипед у неопалюваному приміщенні. Іноді передачі геть-чисто відмовляються перемикатися і в такому випадку, необхідно поставити ланцюг на середні зірки на шатунах і на касеті і їхати на одному співвідношенні передач.

Але незважаючи на всі труднощі та турботи зимового катання, задоволення від катання ви отримаєте гарантовано. Так як взимку можна їхати і витворяти будь-які трюки, не боячись впасти з велосипеда, снігова кучугура все з амортизує =)
Варто помітити, що якщо велосипед зберігається в будинку, то краще після виходу на вулицю 10 хвилин дати йому охолонути. Відразу їхати не варто.
Також коли ви закінчили катання, не потрібно відразу мити велосипед, або зіскребати з нього кригу, тим більше поміщати його під гарячу воду. Тому що різкий перепад температур, може призвести до виходу з ладу комплектуючих велосипеда або пошкодження рами.
Перед тим як заносити велосипед до приміщення, його необхідно відчистити від снігу та інших солей якими посипають дороги, особливо актуально, якщо ви каталися містом. Для очищення потрібно використовувати м'які пластикові щітки. Просто скидайте сніг з велосипеда.
Покришки для зимового катання
Читайте окрему статтю про вибір гуми для зимового катання.
Покришки використовуйте ззубастим протектором, поставте саму агресивну гуму, яка у вас є. Існує також спеціальна шипова гума для зимового катання. У неї є переваги, оскільки металеві шипи дозволяють почуватися набагато впевненіше за кермом велосипеда, особливо якщо ви потрапили на лід. Така гума коштує не дешево, іноді її ціна можна порівняти з автомобільною гумою. Деякі велоаматори використовують саморізи як шипи, з внутрішньої сторони відкушують кусачками верхню частину, і у них виходить шипування.
Тиск у колесах рекомендується знизити, наскільки це можливо (1-1.2 атм), сильно спускати колесо в нуль - не треба, але колесо має бути м'яким, тоді площа зіткнення поверхні буде більшою, і ви поїдете як на лижах, аналогічно тому, як це відбувається на велосипеді типу фет.

Екіпірування велосипедиста для катання взимку
Під час зимового катання, мерзнути у вас усе те, що у вас знерухомлено. В першу чергу це руки, ви триматимете кермо, і вас починатимуть мерзнуть кінчики пальців рук. Ноги у вас стоять на педалях, які виготовлені з металу, а метал буквально висмоктуватиме тепло, і в це відразу відчуєте, особливо якщо ви виїхали на контактних педалях, де нога знаходиться в контакті з шипом постійно. Тому для комфортного катання вам потрібно утеплитись.
Рукавички повинні зберігати тепло і при цьому бути не сильно товстими і громіздкими, тому що вам доведеться контролювати рукоятку, мати доступ до перемикачів швидкостей і власне до гальмівного важеля. Як правило, велосипедні рукавички розраховані на температуру до -5 градусів, а якщо захочеться викотитися при екстремально низьких температурах, то доведеться обзавестися величезними рукавичками, які одягаються поверх велосипедних.

Термобілизна шар одягу, який одягається на голе тіло. Термобілизна не утеплює, а допомагає поліпшити терморегуляцію, тобто температури при яких ви мерзнути - збільшаться, і відповідно температури при яких ви потієте, теж змінюватися. Існують моделі термобілизни з шерсті мериноса, які максимально розширюють діапазон терморегуляції. Але є важливий момент, якщо ви алергік, то такий тип не рекомендується використовувати. Алергіку можна використовувати білизну із синтетичних матеріалів, і дивіться щоб не було у складі вовни, тому що як правило, виробник її додає у відсотковому співвідношенні.

Поверх термобілизни одягати варто шар із флісу. Фліс універсальний матеріал, який прекрасно виводить вологу, і добре гріє. Діапазон цін на флісовий одяг дуже великий. Основна відмінність, це швидкість та якість відведення вологи. Відповідно дорога річ, швидше виводитиме піт і він випаровуватиметься не давай вам охолонути і замерзнути. Найвищий шар повинен бути з не продувними вставками типу "Віндстоппер". Виробник використовують його як на куртках, так і на штанах. Встановлюються ці вставки з передньої частини одягу.
Утеплення голови
Для утеплення голову, бажано одягати гірськолижний шолом, він і зігріватиме і захищатиме вашу голову. Якщо у вас звичайний літній шолом, тоді варто під нього одягати або, флісову балаклаву, або Buff (Циліндричний шарф, який виконаний з флісу і віндстопера. Одночасно утеплює голову і захищає груди від продування).

